<۲۰ هزار شیعی منطقه «آمرلی» در خطر قتل‌عام «داعش»
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1083
نویسنده : کامران وزیری

البیاتی ادامه داد:‌ اهالی آمرلی هم اکنون با کمترین امکانات درحال مقاومت در برابر حملات گروه‌های تکفیری وابسته به داعش هستند، بدون اینکه تاکنون حمایتی از آنها از سوی دولت مرکزی یا حکومت کردستان صورت گیرد و به همین دلیل هر روز وضعیت معیشتی اسفبار تشدید می‌شود.

از سوی دیگر، «محمد سلام»، یکی از کارمندان سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که اهالی آمرلی میان مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و از همه طرف در محاصره و در وضعیت اسفباری قرار دارند، به گونه‌ای که حدود 20 هزار مسلمان شیعی از مرد و زن و کودک و سالمند 60 روز است که با کمترین امکانات در برابر حملات گروه تکفیری داعش مقاومت کرده‌اند و هم اکنون تهدید به قتل عام و به اسارت شده‌اند.

سلام افزود: آنچه وظیفه ماست، این است که وضعیت حاکم بر آمرلی را به اطلاع برسانیم و تاکید کنیم که اهالی این منطقه هم اکنون بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و طی تماس‌هایی که ما با آنها داشتیم، اهالی از ما خواستند تا وضعیت حاکم بر آنها به گوش مسئولان امر برسانیم و از مسئولان بخواهیم برای نجات آنها هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

دلایل مذهبی و قومی در پس حمله به آمرلی

به اعتقاد «محمد البیاتی»، نماینده ترکمن سابق پارلمان عراق و عضو ائتلاف ملی این کشور دلایل قومی و طایفه‌ی در پس حمله گروه تکفیری داعش به آمرلی نهفته است.

البیاتی که با خبرنگار فارس در بغداد گفت‌وگو می‌کرد، در این‌باره گفت: حدود 44 شهرک و روستای عربی و ترکمن در منطقه آمرلی وجود دارد، اما شهر آمرلی به دلیل این ساکنان آن شیعی و از مریدان اهل بیت هستند و همچون شهرها و مناطق دیگر از تکفیری‌های داعشی استقبال نکرد، مورد حمله این گروه تکفیری قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: آمرلی 67 روز است که در محاصره عناصر تکفیری داعش است و از آب و برق محروم می‌باشد، حتی آب چاه‌ها خشک شده است، با این حال مردم با وجود تشنگی و گرسنگی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند، دریغ از اینکه در این مدت کمکی به دست آنها برسد.

البیاتی ادامه می‌دهد: هم اکنون هرکس که توان در دست گرفتن سلاح را داشته باشد، حتی نوجوانان 14 و 15 ساله نیز مسلح شده و به مقابله با حملات عناصر تکفیری داعش پرداخته‌اند و حتی برخی از آنها نیز در این راه شهید شده‌اند، چون این شهر بیش از دو ماه است که بدون هیچ کمکی از سوی دولت مرکزی و هرکس که توان کمک به آن را داشته باشد، مقاومت می‌کند و مبارزه و مقاومت همچنان ادامه دارد.

وی توضیح داد: آمرلی نیازمند تلاش‌های بین المللی و دولتی، از جمله صلیب سرخ است، چون کمک‌هایی که تاکنون به دست اهالی رسیده کوچکترین نیازهای آنها را نیز برآورده نمی‌کند و این درحالی است که مردم امکان خروج از شهر را نیز ندارند، بیماران و مجروحان هم اکنون با کمترین و ساده‌ترین امکانات درمان می‌شوند و بیمارستان‌ها به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی تعطیل شده‌اند.

البیاتی تاکید کرد که علاوه بر دولت مرکزی از سوی حکومت کردستان نیز تاکنون هیچ کمکی به دست ما نرسیده و بالعکس حتی اگر کمکی هم از مناطق دیگر ارسال شده، اربیل مانع از رسیدن آن به آمرلی شده و هم اکنون ما نیز از سازمان‌های بین المللی و دولت مرکزی می‌خواهیم که همچون منطقه سنجار، منطقه آمرلی را نیز تحت پوشش کمک‌های خود قرار دهند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , پایمردی شیعیان آمرلی , تهدید تکفیری ها ,



مطالب مرتبط با این پست
.
چهره ها در لباس احرام/تصاویر
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
عجایب سوره توحید
حال‌وهوای این روزهای مرقد حضرت زینب(س)+تصاویر
دیده های خندان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
ديدگاه امام علي(ع)درباره عدالت در حکومت اسلامی
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنی با اسلام است
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
برصیصا کیست؟
اقتدای سید حسن نصرالله به آیت ا... محمدی ری‌شهری
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.
اموال بلوکه شده ایران در آمریکا چقدر است؟
تنش در روابط ترکیه و آمریکا؛تحویل هواپیماهای جاسوسی لغو شد/ترکیه به ایران نزدیک می شود
رویترز خبر داد:تشدید اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران
بشار اسد در موضع قدرت است / ادامه حمایت اکثریت مردمی از نظام سوریه
سوریه را ایران اداره می کند نه اسد!!!
عکس/ گدای اسرائیلی
از آمریکا می‌ترسید؟
پیام آیت الله جوادی آملی به کنگره بین المللی غدیر/ جریان غدیر مربوط به اصل امامت و ولایت است
اولین بیعت کننده با امیرالمؤمنین(ع) چه کسی بود/ پشت پرده به رسمیت شناختن شیعه از سوی الازهر



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: